7 przykazań w pozycjonowaniu stron
Pozycjonowanie stron to bardzo dobre narzędzie marketingowe, bowiem jak wynika z badań internauci poszukujący produktów czy usług najczęściej odwiedzają strony znajdujące się na pierwszych dziesięciu miejscach wyników wyszukiwania, oznacza to, że firmy, których strony znajdują się w TOP10 mają największe szanse na sprzedaż swoich produktów i usług. Aby pozycjonowanie było skuteczne najlepiej skorzystać z pomocy profesjonalistów, takich jak ta agencja – brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo.
Skuteczne pozycjonowanie stron wiąże się jednak również z pewnymi wymogami, które musi spełnić strona, aby Google uznało ją za „godną” pozycji w TOP 10. Owe założenia to:
-
Mobilna strona internetowa – obecnie w Google działa algorytm Mobile First, który promuje strony posiadające wersję mobilną. Oznacza to, że do pierwszej dziesiątki trafiają te ze stron, które mają wersję dostosowaną do przeglądania i korzystania z nich przy pomocy tabletów i smatfonów.
-
Zoptymalizowana strona internetowa – oznacza to, że strona internetowa nie powinna zawierać żadnego zbędnego kodu. Kod strony powinien być „czysty”, czyli powinny się w nim znaleźć tylko te elementy, które są faktycznie istotne dla jej funkcjonowania.
-
Zoptymalizowane zdjęcia na stornie internetowej – strona musi ładować się szybko, jest to ważne zarówno ze względów marketingowych – strony, które długo się wczytują, czyli powyżej 3 sekund, są przez użytkowników opuszczane, jak i ze względów SEO, aby strona mogła trafić na wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania obrazy na stronie powinny mieć taki rozmiar, aby były odpowiedniej rozdzielczości, ale nie były zbyt duże, bo to spowalnia ładowanie się strony www.
-
Strona bogata w treść – to kolejny czynnik ważny z wielu powodów, przede wszystkim Google traktuje strony, które mają mało tekstu jako bezwartościowe merytorycznie, przez co nie niosące ze sobą ważnych dla użytkownika treści, co sprawia, że wyszukiwarka nie chce ich pokazywać na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania. Po drugie z punktu widzenia potencjalnego konsumenta wchodzi on na stronę, aby dowiedzieć się interesujących go rzeczy na temat produktów oferowanych przez firmę, a więc treść powinna odpowiadać na to zapotrzebowanie. Po trzecie ze względów marketingowych, treść powinna zostać podana w taki sposób, aby zachęcić użytkownika do zakupu.
-
Słowa kluczowe w treści – strona internetowa pozycjonowana jest na określone słowa kluczowe, czyli frazy, które wpisuje użytkownik poszukujący danego produktu. Aby wyszukiwarka wiedziała, że firma jest producentem czy też dystrybutorem danego produktu jego nazwa powinna znaleźć się w treści strony.
-
Strona nie może zawierać zduplikowanej treści – innymi słowy nie można skopiować tekstu, który już znalazł się w internecie, bowiem sprawi to, że Google może nałożyć na stronę filtry i osiągnięcie pozycji w top10 stanie się niemal niemożliwe.
-
Strona nie może być dodawana do darmowych katalogów – jeśli linki prowadzące do strony są złej jakości, czyli wyglądają jakby wychodził z miejsc, które są mało rzetelne i wychodzi z nich dużo różnych linków Google domniemywa, że mogą to być tzw. „farmy linków” i te linki nie są liczone do ogólnego indeksu.